середа, 8 березня 2017 р.

…Не так сталося як гадалося – DC v MARVEL

     Ось і відгримів довгоочікуваний, завдяки усюдисущій рекламній кампанії, «Загін Самогубців». Реклама та промо-матеріали були буквально усюди, а якість трейлерів вражала та захоплювала не тільки візуальною складовою, а й музичною. Критики чи не одноголосно визнавали їх шедеврами. Усі чекали на чарівну Харлі Квін (Марго Роббі) та новий ексцентричний образ Джокера (Джаред Лето). І громадськість та критики були готові задовго до перегляду відзначити картину як чудову, але…
     «Загін Самогубців» вже третій фільм молодого кіновсесвіту DC після посереднього «Людина зі сталі» та надзвичайно суперечливого «Бетмен проти Супермена: На зорі справедливості». «Людину зі сталі» сварили зокрема за те, що там показали не достатньо високоморального Супермена. Другий кінокомікс, «Бетмен проти Супермена», взагалі почали сварити ще під час промо кампанії, а потім, як виявилось, що сюжет благенький, із купою дірок та сумнівною мотивацією героїв, то він ввалився від нищівної критики. Але в обох випадках глядачі ділилися на два табори – тих, хто захищав і кому подобались ці фільми та тих, хто й каменя на камені на них не лишив. І начальство студії Warner Brothers вирішили переосмислити підхід до створення своїх стрічок. У третьому кінокоміксі, «Загін самогубців», з’явився гумор, атмосфера стала веселішою, персонажі яскравішими, у кадрі навіть майнув кілька разів рожевий єдиноріг, адже однією з основних претензій до попередніх стрічок було те, що вони надто пафосні, темні й понурі, але…
     Знову кінокритикам не вгодили. Сайт Rotten Tomatoes поставив стрічці оцінку 26 зі 100 – попсутий помідор вийшов у режисера Девіда Еєра. Не розкриті персонажі, занадто мало Джокера, недостатня мотивація як «героїв», так і головної антагоністки знову розгромили сюжет, і це далеко не всі недоліки. Хоча, безумовно, у картини є позитивні сторони – соковитий та влучний саунд трек, феєрична і захоплива візуальна складова, романтичне, хоч і божевільне кохання Харлі та її пундика Джокера, брутальний Дедшот (Вілл Сміт), і знову це кляте «але» – загалом не задовольнив він професійних критиків та не фанатів, хоч і зібрав у світовому прокаті близько 676 мільйонів доларів.
     І хоч кожен фільм окупився, та це відкладає негативний відбиток на майбутніх кінопроектах у рамках кіновсесвіту DC. І як не крути їм дедалі важче буде конкурувати із вже доволі розвиненим та розгалуженим кінематографічним всесвітом компанії MARVEL, що налічує наразі 13 повнометражних фільмів та 4 серіали, на противагу усього 3 фільмам. І складається таке враження, що DC намагається наздогнати й випередити свого конкурента за 3 роки, що розвивав свій кіносвіт цілих 8. А не варто цього робити, адже на одних усім відомих іменах Бетмена та Супермена не виїдеш. І поспішати, якщо подумати, нема куди. Персонажі у обох компаній різні, стилі й сюжети різні, тож варто схаменутися й почати поступово, крок за кроком розвивати свій унікальний всесвіт. Натомість босам студії не сиділося і вони хотіли на гучних іменах миттю зібрати багато грошей особливо не напружуючись, але…
     То чому одна компанія успішна, інша ж – ні? Однією з причин є те, що у MARVEL відразу було більш-менш чітке бачення їхнього кіно всесвіту, вони почали із фільмів про окремих персонажів і тільки згодом, коли ми вже познайомились та почали їм співпереживати, вони з’єднали їх в одну команду. Потім знову розповіли майже про кожного власну історію, також додавши нових персонажів, і знов об’єднали проти нової загрози. Тобто з кожним фільмом вони поглиблювали персонажа, розкривали з різних боків. Левова частка успіху завжди залежить не від популярності персонажа, а від якісного сюжету та наскільки глядач співпереживає герою.
     А що роблять DC? Спершу показують не надто морального персонажа, що є уособленням усього найкращого що є в людстві, потім показують Бетмена з, судячи з усього, награною мотивацією, бо він миттю відмовляється від знешкодження Супермена щойно чує, що його матір звуть так само як і колись його маму. От і маємо, що назва «Бетмен проти Супермена: На зорі справедливості» натякає на екранізацію класичного коміксу Френка Міллера «Бетмен: Темний Лицар повертається», де герої та їхні мотиви прописані до дрібниць, а маємо лишень різноманітні «пасхалки» та посилання на різні комікси, які зрозумілі далеко не кожному. Тож загалом справа не в стилі і не в кількості гумору.
     Наразі фани вірять, що компанії Warner Brothers та DC зрозуміють свої помилки і надалі продукуватимуть якісніші та більш глибокі кінокартини. А переконатись чи вони затямили урок матимемо змогу вже у 2017 році, коли вийдуть у прокат «Чудо-Жінка» та «Ліга Справедливості». І краще б затямили, бо неохота знову виводити це ненависне «але»…

Немає коментарів:

Дописати коментар